Konu içinde sırala:

1

BBC'de muhabirlik yaptım soruları alayım. 0.05

Uzun bir süre çalıştım. Birçok ülkeden muhabirle tanışma ve çalışma fırsatım oldu. Sorularınızı alabilirim.

6 yıl önce mstitel tarafından eklendi.

2685 görüntüleme, 45 yorum, | Soru sor | Şikayet


ilginç, unutamayacağınız bir anı anlatır mısınız?

6 yıl önce iyiaksamlar ekledi. 3 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2019 0.01


Polonya'da çalışırken bir müzik festivalinde Manga ve Hayko Cepkin'i bildiğini ve çok sevdiğini söylemişti bir gazeteci. Mutlu oldum. Daha sonra Manga İngilizce müzik yapmasın gerçekten kötü şeklinde bir yorum yaptı. Polonya'da bir Türk grup festivali düzenleyeceklerini grupları önermemi istedi kendisine. Ben de kendisinden mail adresi istedim. Latin alfabesiyle yazsam anlar mısın Arap alfabesi bilmiyorum dedi bana. Unutmadım, unutamam.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

bence o kişinin cahilliği hocam. siz ne dediniz peki?

6 yıl önce konsimento ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

baya sert çıkmıştım o zaman. Nasıl gazeteci olabildiğini ülkeler hakkında biraz okuması gerektiğini falan söylemiştim. Ama kıyamadım yine 15-20 tane grup ismi gönderdim :)

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

basın kartı vs. bbc de çalıştığınızı ispatlayacak bişilerin görselini paylaşabilir misiniz?

6 yıl önce konsimento ekledi. 7 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2024 0.01


Yazarı tarafından silindi.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

teşekkürler. imza sahibini tanıtım bu arada :)

6 yıl önce konsimento ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

imza sahibini tanıdım sadece şakaydı, kusura bakmayın kötü bir şaka oldu galiba :(

6 yıl önce konsimento ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

yok ondan dolayı kaldırmadım. kanıt istediniz haklı olarak, ben de paylaştım. sanrıım yeterli oldu :)

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

Zaten bi imza kaldı geriye :)

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

bi iki dk içerisinde editleyip gönderiyorum buraya.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

çok güzel olur.

6 yıl önce konsimento ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

size ait bir haber linki yollar mısınız? hangi ülkelerde çalıştınız?

6 yıl önce murat ekledi. 1 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2012 0.01


isim paylaşamam şu anda. Yaptığım haberlerde ismim ya da kendim bir şekilde olduğum için olmaz yani :) Polonya, Belarus ve civardaki Baltık ülkelerinde bulundum iş dolayısıyla.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

bu mesleği seçecek olanlara, mesleğin iç yüzü hakkında biraz bilgi verir misiniz?

6 yıl önce oyabora ekledi. 1 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2020 0.01


Her zaman sizden önde olmak isteyen insanlar olabiliyor. Strese katlanamayan ve ağlayan takım arkadaşlarınız olabiliyor. Ben montaj yaparken stresli olduğum durumlarda bağırıp çağırdığım için kameraman kız ağlamıştı mesela. Sinirlere hakim olmalı, rekabete ve eleştirilere her zaman hazır olmalı. Ama en önemlisi bu iş sevilmeli. özelde çalışılırsa sürekli işsiz kalma tehlikesine alışmalı.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

BBC'ye girmeden önceki iş tecrübeleriniz nelerdi ve nerede nasıl bir eğitim gördünüz? Yani BBC sizi neden işe aldı? Bir de yaşınızı sorsam?

6 yıl önce gülüş ekledi. 9 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2763 0.0


yaşım 30u geçmedi henüz :) iş tecrübesi birkaç tv kanalında yapılan stajlardan ibaretti. Ama yabancı bi tv kanalında çalışan bbc muhabirleri vardı, onların desteği tamamen :) benden yaptığım örnek işleri istemişlerdi, daha sonra bir iki deneme. çekim,seslendirme vs. ve zaman içerisinde bir baktık beraberiz stüdyoda :)

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

Gittiğiniz stajlardan biriyle BBC muhabiriyle karşılaştınız ve o da yabancıydı, doğru mu anlamışım=) İngilizce seviyenize ne düzeyde ve tüm bu olaylar hangi ülkede geçti diye sorsam bide=)

6 yıl önce gülüş ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

Baltık taraflarında birbiriyle bağlantılı çalışan bir iki kanal vardı. Farklı ülkelerden olmalarına rağmen haber alışverişi vs. güzeldi. Bu kanallardan birinde staj yapıyordum ben ve orda Natalia isimli Gürcistanlı bir muhabir vardı. Bunun yanı sıra "naber komşu" diyen bir Bulgar yayın yönetmeni baya bir etkili oldu diyebilirim :)

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

Bi daha ingilizce seviyenizi sorayım, daha darlamıcam=)

6 yıl önce gülüş ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

Upper Intermediate diyebilirim. Şimdi Advanced dersem abartmış olurum. Anlamadığım çok şey olabiliyor özellikle terim kullanıldığında. Allah'tan bir hastanede haber yapmak zorunda kalmadım mesela, terimler çok problem olurdu o durumda. Zaten en büyük sıkıntı da terimler İngilizcede. Gerisi var zaten, çalışmaya-anlaşmaya yetti :)

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

sizden sınav, belge istememeleri tuhaf olmasına karşın güzel olmuş. Çalışma izniniz varmıydı yoksa BBC sponsor mu oldu diye de sorayım yeri gelmişken=)

6 yıl önce gülüş ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

Çalışma, oturum yasal süreç halledildi kısa süre içerisinde. Dil için belge istemeseler bile kontrol mekanizmaları gayet kuvvetliydi. Saçmasapan konular açıp İngilizce düzeyini kontrol etmeye çalışıyorlar sürekli, o da başlarda :)

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

Çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için=)

6 yıl önce gülüş ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

rica ederim :)

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

türkiyedeki muhabirlik ile karşılaştırsanız nasıldır sizce bbc ?

6 yıl önce kayinco ekledi. 1 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2060 0.0


Belki Türkiye'de yan gelip yatma daha kolaydır ama orda öyle değil işler. Saniyeni boş bırakmıyorlar. Tabi Türk her yerde Türk. Sigara için sürekli kaçışlar yaptığımı bilirim iş sırasında :))

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

Dış görünüşün önemi var mıydı onlar için?

6 yıl önce Öndersiniz ekledi. 1 yorum. | Cevapla | Şikayet | #3385 0.0


çok çok önemli diyemem ama önemsizdi de diyemem. saçlarına verdiğin şekil, kamera karşısında duruşun vs. tabi ki önemliydi.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

üniversiteniz ve bitirdiğiniz bölümün adını söyleyebilir misiniz? Teşekkür ederim.

6 yıl önce RuPaul ekledi. 1 yorum. | Cevapla | Şikayet | #3347 0.0


sinema,tv mezunuyum

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

anladığım kadarıyla savaş muhabirliği yapmadınız hiç? nasıl birşeydir savaş muhabirliği? bu işi yapanlar sevdikleri ve ilgi duydukları için mi yapıyorlar yoksa riski ölçüsünde bir gelirleri ve imkanları oluyor mu?

6 yıl önce gemide ekledi. 1 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2143 0.0


tabi ki getirisi daha fazla.. Aldıkları paralar güzel paralar :) ama bir o kadar da tehlikeli olabiliyor. Mesela Irak'a giden hamile muhabire saldırı yapılmış ve o anda bile kamera açıp kayıt yapmıştı. Bunu izlerken hayret ve tebrik çok çok fazlaydı. Mükafat da öyle tabi :)

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

hiç sizi ağlatan bi olay yaşadınız mı?

6 yıl önce econ ekledi. 1 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2038 0.0


hayır olmadı açıkçası. üzen, iç burkan evsizler falan vardı. ama stüdyoya geçince unutuluyordu her şey.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

maaşlar nasıldı?

6 yıl önce tinnitus ekledi. 1 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2031 0.0


deneyime göre değişiyordu. Kıdemli muhabirler vardı mesela aylık Türk parasıyla 4000i falan görüyorlardı. Ama Irak'a da gidiyorlardı Suriye'ye de. Hamile hamile Irak'ta görev yapanı biliyorum ben.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

tersten geleyim, şu an ne iş yapıyorsunuz?

6 yıl önce candide ekledi. 3 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2008 0.0


işsizim, askere gideceğim.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

siz mi bıraktınız?

6 yıl önce candide ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

evet ailevi sebeplerle bıraktım ama işin dışındayım diyemem. Sadece hayata çeki düzen verme sürecindeyim.

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

insanlar sizi izlerken sizin onları görememeniz ama kadrajın arkasında kameraman ve görevlilerin sürekli size bakması nasıl bir duygu ? yani hiç gülesiniz geldi mi ?

6 yıl önce Oz@n ekledi. 1 yorum. | Cevapla | Şikayet | #2244 0.0


çoook güldüğüm ya da sinirlendiğim oldu tabi ki. kameramanın saçma hareketleri, ciddiyetsiz bir tavrı ya da aranızda geçen bir olayı çekim anında hatırlatıp sizi güldürmesi gibi durumlar olabiliyor ama 10-15 denemeden sonra bitiriyorduk çekimi böyle durumlarda :))

6 yıl önce mstitel ekledi. | Cevapla | Şikayet | [--]

merhaba ben SAÜ bilgisayar mezunuyum 4 yıllık lisans eğitimimden sonra kurumsal bir firmada işe başladım fakat beklediğimi bulamadım yaptığım işten keyif alamıyorum uzun lafın kısası muhabirlik tam bana göre bir iş diye düşünüyorum sürekli ofis ortamından kurtulmak adına ayrıca ingilizcem de iyi seviyede sizce bu işe nasıl başlanmalı mesela bir spor muhabiri olabilmek için neler yapılmalı , belki biraz klasik bir soru olabilir :) 2-3 ünlü türk muhabire mail attım fakat cevap alamadım sizden cevap almak dileğiyle artık .

6 yıl önce merkan ekledi. 0 yorum. | Cevapla | Şikayet | #20459 0.0


1


5540 üye, 5385 aktif yazar toplam 4510 konuda 86090 soru sorup yorum yaptı. 2013 © sorularialayim.com. Ana Sayfa | Hakkımızda | İletişim | Kullanım Şartları | Gizlilik
}